tisdag 19 februari 2013

Fattigdom/vår insamling.

Hur fantastiskt Mexico än är så finns det otroligt många människor som lever i fattigdom. Man uppskattar att det finns ca 15-30.000 som måste bo på gatan bara i Mexico City. I centrala M.C ser man inte så många hemlösa. Jag läste att regeringen ( inget de erkänner ) städar bort dem så att de centrala delarna skall kännas "rent" Det är ju inte bra med tanke på att utanför staden och på landet finns ju inget som de fattiga kan livnära sej på.

Det finns så mycket vi kan göra. ( Då menar jag inte att man måste skänka stora summor med pengar till organisationer som man inte vet om pengarna kommer fram )
Vi tillsammans gjorde ett fantastisk jobb ihop. Ärligt talat - hur enkel var inte det..?Ett mail och lite extra packning för mej och ni fick mer plats i garderoben :-)

Häromdagen åkte vi ett gäng till ett barnhem utanför M.C
Det var ett hem för flickor mellan 4-14 år.
På hemmet bor det barn som kommer ifrån trasiga förhållanden. Det kan vara att föräldrarna inte har råd att ha dem hemma, kanske oftare handlar det om alkohol och droger.
Vi träffade 5 barn som inte har några föräldrar alls. Bara att man kommer dit och visar att man vet att dom finns gör dom glada. Nu blev de ju extra glada för vad vi hade med oss.
Vad jag vill säga är att - bara att åka till ett barnhem och spendera lite tid med dem förgyller deras dag. Det blir ett avbrott i deras vardag och jag lovar er att man får så mycket tillbaka. Visst är det tungt att åka därifrån, det vore konstigt om man inte tyckte det. Man vill ta med sej alla hem.
På torsdag skall jag besöka ett hem för små bebisar. De har inga föräldrar. Hemmet behöver hjälp med att mata bebisarna och ge dem närhet. Jag har även bebiskläder kvar som ni har skickat med. TAAAAAACK till er alla.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar